onsdag 12 augusti 2009

Hans oskyldiga lilla huvud



Vår myskille mår ganska bra nu. Hans oskyldiga lilla huvud har fått vara ifred över ett dygn och den pigga blicken är tillbaka. Men jag är på helspänn och släpper honom inte med min blick många sekunder åt gången. Inte än iallafall.

Blinkningarna övergick aldrig till något stort anfall, men tydligen var det illa ändå. Konsultläkaren som ringde rådde oss att ge stesolid igen, för att bryta den epileptiska aktiviteten.

Och kanske var det den där extra stesoliden som hjälpte. Eller så har den dubbla dosen epilepsimedicin börjat verka. Inte vet jag. Jag förstår mig inte på epilepsi.

Men just nu mår Honungspojken bra och jag ska ta med mig honom ut på en promenad i friska luften. Det var ett par dagar sedan sist. Och kanske - men bara kanske - städa lite när vi kommer hem. Det var nämligen också några dagar sedan sist. Minst sagt.

16 kommentarer:

Jenny sa...

Vad skönt att Honungspojken åter mår bra nu. Han ser så pigg och fin ut på fotot! Kram Jenny

Unknown sa...

Jag har funnit en ny plats, Ett nytt liv som jag vill följa med stor entusiasm. Tack för alla ord du skriver om din son.

Tack vare dig så får jag känna de känslor som mina läsare känner, hjälplöshet, sorg och empati.
Tack för det.. <3

inteutanmindotter sa...

Vad skönt att höra att han är pigg! =) Då bli man glad!
Kramar!

Charlotte sa...

Vad skönt att det inte blev ett anfall men vad dumt att det ändå inte var bra...

Det är INTE viktigt att städa. Inte lika viktigt som det är att komma ut ibland, umgås med sitt/sina barn och allmänt känna att man får må bra, vilket man oftare gör om man får göra andra saker än att städa.

Mädchen sa...

My God vilken söt kille!!!!!!
Gosing!!

Fredric och Jag sa...

Underbara, vackra söta lilla pojke. Du är en sån käpe och hjälper mamma och pappa att kämpa bara med ditt underbara leende. DU är så fantastiskt söt:)
Kram

Elin sa...

Mja. Städa har blivit lite åsidosatt här hemma med...känns som att det finns viktigare saker. Som att gosa med ett barn som har en bra dag!

Skönt att honung mår bättre. Och skönt med frisk luft!

Kram från Elin.

Anonym sa...

Glad att Honungspojkens pappa lagt ut länk till denna blogg på sin Facebook sida pluggade med Honungspojkens pappa). Har bara hört på omvägar hur ert liv blivit sedan Honungspojken kom och det var skönt att få läsa direkt från dig...samtidigt väldigt tungt att läsa..tårarna trillar..
Ni är starka alla tre och jag hoppas att ni får ett så långt liv tillsammans som möjligt!!
Kram Fia

Anonym sa...

Skönt för er ock honungspojken att han mår bra igen....

Så super fin bild på honom, vill ju ge han en stor dunderkram.

Häls Tilly

Solen i mitt liv sa...

Hej, har haft en paus ifrån datorn under sommaren och har nu suttit och läst om er sommar. Skönt att honungspojken har repat sig. Ep är något som finns i mitt bakhuvud hela tiden. Solstrålen har det inte vad vi vet men men ... det kan ju dyka upp så jag är på min vakt. tack för fina ord i min blogg. Har saknat att läsa om din lille kille under sommaren, ser fram emot att följa honom under hösten.
kram

Maria sa...

Han är otroligt söt, din lille kille!

Madlar sa...

Som du skriver...just nu mår han bra och det är därför just nu som ni ska koppla av. Den där städningen kan vänta till en helt annan dag ;)

Lotta sa...

Ja, vilken spänning ni lever under. Men du tar vara på alla stunder, de fina och de glada såväl som de svåra. Och kärleken. Och humorn.
Många kramar
Lotta

Anonym sa...

Först och främst vill jag bara säga vilken otroligt bra och öppenhjärtig blogg du har. Har sträckläst den från början nu och fått svälja gråten för att inte kollegorna ska börja undra.
Önskar er all lycka som går att uppbringa och att H slipper fler rysliga anfall.
Kram L

Honungspojkens mamma sa...

Tack alla! Det blev ingen städning. Mycket mysigare att gosa med Honungspojken!

gmlt: Tack själv... Och vad fint du skriver...

Fia: Vad roligt att du hittat hit.

Solstrålen: Så skönt att ni sluppit epilepsi, även om jag förstår din oro.

L: Tack, för dina ord och att du har sträckläst hela bloggen...

KRAM

vintageretroprinsessa sa...

Han är så vacker :)
och så speceill :)


Massa kramar till er