fredag 18 september 2009

Grattis till Vimmelmamman!

Grattis till fantastiska Vimmelmamman som alldeles nyss utsetts till vinnare av Årets Blok. I sin blogg skriver Lotta Gray ärligt och naket om livet och om kampen mot cancern. Där blandas de allra svåraste existentiella frågor med mode, kändisliv och föräldraskap.

Kampen mot cancer är en viktig kamp, det är vi nog många som tycker. För några år sedan förlorade jag min allra käraste kusin i cancer. Hon är så saknad. Jag vet att hon hade älskat min lilla Honungspojke och varit ett sånt stöd för oss, om hon bara funnits kvar.

Mina tankar i natten till alla där ute som kämpar eller kämpat mot cancern, vuxna som barn.

5 kommentarer:

Marianne i Kävlinge sa...

Ni underbara föräldrar till en liten underbar kämpe. Jag som många andra gråter, så fint ni skriver och för hur hårt ni kämpar.
Min pojke fick cancer som 7 åring och han kämpade nästan ett år. Och överlevde. Livet är inte rättvist!
Tänker följa er så länge ni bloggar.
Många varma styrkekramar till er alla tre!!

Tonårsmorsa / Fatou sa...

Hej! Jag vill bara meddela dig att du är mitt Dagens Bloggtips idag:

http://tonarsmorsa.se/2009/09/18/dagens-bloggtips-26/

Filippa sa...

Åh, så fint ni skriver om er sötnos. Och han är verkligen en riktig Honungspojke! Era inlägg lyser av mod, styrka, kärlek och en medvetenhet. Jag kan bara skicka stora varma soliga kramar till er allihop !

Honungspojkens mamma sa...

Marianne: Vad underbart att din pojke besegrade cancern...

Tonårsmorsa: Oj, tack! Vad glad jag blir!

Filippa: Tack!

Anonym sa...

Tack snälla fina du och grattis själv till en fantastisk blogg. Du har en underbar penna och en bedårande pojke.
'
Kram Vimmelmamman