onsdag 3 november 2010

Back on track

Hej! Ni kanske undrar hur det är med vår lilla Honungspojke..?

Det har varit fullt upp sista tiden. Förskolan är fantastisk och vi är så glada för den, men den ligger en bit bort, så det har blivit tre timmar i bil för oss att skjutsa och lämna varje dag. I oktober började Honungspojken åka skoltaxi, men det har inte varit helt enkelt att få ordning på det, så ännu en sak att styra upp.

Och förra veckan var Honungspojken hemma med en envis, hög feber som inte ville släppa. Det blev några turer till doktorn och en natt på akuten. En lungröntgen visade på lite slem i lungorna, ingen tydlig lunginflammation, men för att hindra att det skulle förvärras så har vi kört med täta inhalationer av koksalt och ventolin. Dygnet runt. Så det har gått i ett och inte blivit mycket sömn för någon. Tur att Honungspojkens snälla mormor kom ner och tog över nattpassen.

Men tillsist, efter en dryg vecka med hög feber, så har Honungspojken varit feberfri, även om hostan har släpat kvar. Han är tillbaka på dagis och vi slipper trycka i honom alvedon och ipren, men fortsätter inhalera, inhalera, inhalera. Och ge koksalt och ventolin var fjärde timme, sen andas i "pep-masken", och så penicillin tre gånger per dag och pulmicort fyra, och sen de vanliga epilepsi- och magmedicinerna förstås.

Sjukstuga dygnet runt med andra ord. Men nu börjar det ljusna och vår glada lilla kille is back on track.




26 kommentarer:

Camilla sa...

Finaste Hugo! Skönt att höra att han mår bättre..Hur mår du? Hoppas att du tar väl hand om dig! Kram Camilla

Skalmans mamma sa...

Åh godingen!!! Så stor han har blivit =).
Skönt att höra att han mår bättre igen.
Kram

Anonym sa...

Skönt att höra av er!
Otroligt söt han är, honungspojken...
Kram från Anna

Anonym sa...

Jag blir alldeles varm om hjärtat när jag ser bilderna på honom. Tänker på er nästan varje dag så det är skönt att höra hur ni haft det. Hoppas ni får en mysig november utan hosta och andra sjukdomar.

Kram Madde K

mamma till lille e sa...

Välkommen tillbaka och skönt att febern gett sig! Vilka härliga bilder på en härlig kille!
Stor kram från oss

Anonym sa...

Det var roligt att höra ifrån er igen. Har varit inne hver dag. Så greit og fint att Honungspojken har det hyggelig på skolen og. Han er meget söt. Med hilse fra Hedda.

karibien sa...

Åh som jag saknat er, och vad kul med ett livstecken! Skönt att höra att feberpärsen är över.

Förresten - bilden nederst är underbar :)

Nina sa...

Men han är då för go! Skönt att han mår bättre, hoppas det fortsätter åt det hållet nu, så ni får lite lugn och ro mellan varven.
Kram Nina!

Bellis sa...

Lilla kille? Han har ju blivit en riktigt stor kille som dessutom råkar har ett väldigt vackert leende!

marie - Från en prematurmammas hjärta - sa...

men sååå stor han har blivit underbaringen<3 skönt att det börjar vända nu för honom!

Anonym sa...

Söta killen =),tillbaka. Hoppas att ni får en lugn höst <3

kungen o majkis sa...

Stora killen :-)! Så himla söt! Skönt att höra att allt är bra med er! Fortsätt så nu :-)!

Livet i träsket sa...

Roligt att höra av er igen! Sköt om er!
Kramar

Masarinmamman sa...

En tung period, hoppas ni fått sova ordentligt mellan varven. Det behövs. Fina bilder på ljuvlig pojke!

Linda sa...

Finaste killen! Va stor han har blivit dessutom. Hälsa mamman!

Anonym sa...

Va härligt att det funkar på dagis. Det behöver både ni och Honungspojken. Synd att man ska behöva lägga så mycket energi på allt runt omkring bara. Det tar på krafter som inte finns. Han ser underbar ut, stora fina killen. Hoppas ni får en härlig höst och att Honungspojken snart slipper extra medicinen! Bamse kram från Anette (Hampus mamma)

Emma sa...

Åååå, fina killen. Vad jobbigt ni har haft det, men skönt att det verkar ge med sig. Och härligt att förskolan är bra :)
Härliga bilder också på en fin kille :)

Anonym sa...

Heej Hugo och mamma!!!
Kan du inte berätta lite mer om dagis, hur det funkar och så? Jättenyfiken! Hoppas vi ses snart, kram till er /Anna Su

Anonym sa...

Åhh tack för att du orkar uppdatera din blogg förstår att ni har fullt upp, men sicken söt kille han växer ju så att det knakar,,, hur lång är du nu Hugo??
med andra ord hu´go som helst =).
Sänder kämpa på kramar, ni är ett fantastiskt team. Kraaaam Ann-Sofie

Maria sa...

Hej!jag hittade din blogg nu. Via en annan blogg. Jag läste dina inlägg om hur allt började! Jag grääät och grääät!! Du skriver så fängslande.
Vill säga nästan 2 år försent att jag är ledsen över beskedet!!
Jag har en son också född dec-08 samt en 2 mån bäbis. Plötsligt skäms jag!! Vad har jag att gnälla över??
Jag undrar lite hur det gått .. T.ex genetik-testerna du pratade om. Ang. Framtida syskon. Vet inte om jag är fräck o frågar! Men jag blev otroligt indragen i din historia o undrar hur det gått!!
Besök gärna min blogg om du vill!
Massa tankar från mig
Maria

Madde sa...

Vilken sötnos :) . Så fint med lockigt hår.

Kikar runt bland andra som är föräldrar och bloggar läste här på sidan ja vill lämna ett spår.

alexandra mamma till dove sa...

jag har nu suttit och läst alla din inlägg..
vilken resa ni har gjort.
jag har i stort sett gråtit mig genom din blogg.
och nu ska jag börja tänka på vad jag har för hjärta här hemma. jag har en fullt frist tjej och jag är så glad och jag ska börja uppskatta hennes trots för det är ju en liten fis i rymden gemfört för med vad ni har gått igenom.
du verkar vara en stark mamma och jag kommer absolut fortsätta att läsa eran resa.
Och jag kommer be för i mina böner.
styrke kramar från mig.

Sophie sa...

En helt underbar blogg du har!
Tack för att du delar med dig av er historia!

Anonym sa...

Va Hugo har växt bara sedan vi träffades i somras!! Härligt att se!! Å den täta hårväxten måste ju farsgubben vara bra avis på... ;-)

/Noak

Anonym sa...

Hej, har aldig tidigare hört talas om "släthjärna" men man lär sig nåt nytt alla dagar. Intressant att ramla in här.

LillaBarn sa...

Jag försöker skriva kommentarer, men det verkar inte vilja sig. Vad fin han är, och vad stora ni har blivit allihopa ;-)
När fyller lillgossen år, och när beräknas lill*n komma till jorden??
Här är det lite si och så, men ganska bra för det mesta.
Kramar till er allihop, nu försöker jag att lägga in kommentaren igen så får vi se hur det går...