torsdag 18 februari 2010

Att ge plats åt den som har

Sådärja. Då var magröntgen avklarad och allt såg bra ut. Och idag har vi haft en riktigt bra dag - första dagen på väldigt länge med en pigg och glad och nöjd liten kille.



Tänk om det kunde få vända lite nu. Då kanske min ork och mina ord kunde börja smyga sig tillbaka. Men i väntan på att orden som tryter ska återvända så kan man ju se till att ge plats åt den som har:

Ni måste bara läsa den här vackra, viktiga texten som smulgubbe skrev häromdan! Och när ni ändå är där inne så kan ni väl skicka en hälsning till lilla febriga krigarprinsessan så att hon blir frisk snart.

23 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Vilket härligt leende från lillkillen.. Piggar upp dagen här :-)

skönt att allt såg bra ut och jag hoppas meda tt det vänder för er nu så du kan hitta ord och orka mer..

Kram Mia

Anonym sa...

Inte alltid lätt att hitta ord och ork.Ibland får man tillåta sig att bara vara mitt i alltihop. Har ett barn med en hjärnskada och livet har fått nya och helt andra nyanser. Jobbiga stunder varvas med härliga stunder men det vet du ju redan. Man får verkligen tillfälle att möta sig själv och vända och vrida på det mesta i ens inre. Värme och kärlek till dig och din familj.
/Loppan

Zebbes mamma sa...

Vad skönt att röntgen gick bra..

Hoppas allt lugnar ner sej kring er nu, så ni får orken tillbaka. Ibland känns det som att man inte har något liv alls än tfnsamtal, pappersarbete och sjukhusbesök. Men helt plötsligt kommer dagarna då allt det där är borta för en stund.. Då ska man verkligen njuta :)

Kram Mia

Anonym sa...

Å vad bra att allt såg bra ut på röntgen och att han i alla fall fått ha en bra och glad dag - hoppas det håller i sig för både hans och eran skull och att ni får en lugn och bra helg tillsammans.
stora kramar,
Tant Hanna

Jenny sa...

Vilken hörlig bild på ett härligt leende! Önskar er allt gott och en fin helg. Kram Jenny

mamma till lille e sa...

Vad glad jag blir när jag läser att ni haft en bra dag med en glad kille!
Stor kram!

cpmamman sa...

Hej heja!

Vet du. Tekla är frisk så jag tror att det var honungspojkens tankar som gjorde det ;)

Tusen tack för länk.

Anonym sa...

Hej!

Jag undrar om ni har personlig assistans eller annan form av avlastning/stöd?

Anonym sa...

Härligt att höra att det finns bra dagar också! Herregud vad trötta ni måste vara hela familjen. Och vad ni måste kämpa på mest hela tiden. Sömnbrist gör det ju inte lättare såklart :(
Tur att det finns snälla mormor/morfar-personer som säkert mer än gärna hoppar in ibland! Ta hjälp så ofta ni bara kan - och sov. Kram Anna Su

erica sa...

åh vad bra, hoppas att det ordnar sig.
Ikväll lägger jag upp en rolig tävling på bloggen där man kan vinna valfritt barn plagg från Paulfrank, vore kul om du ville delta!(man behöver inte ha en blogg, kanske fler av dina läsare vill vara med som inte har en blogg)

hoppas du får bra dag och kväll!
Kramar Erica

Katinka på www.farmorsbloggen.se sa...

Vilket härligt leende! Jag tycker inte alls att dina ord tryter. Det måste inte alltid vara långa, ordrika epos för att förmedla en känsla. Tack för att du delar med dig! Nu vänder det snart, det känner jag på mig.

Jessica sa...

Hej! Jag har nyligen fastnat i din fina blogg och nu vill jag ge lite kärlek och ork. Jag läser om början på er resa och gråter, känner igen, blir rädd samtidigt som jag glädjs åt er kärlek och styrka.
Hoppas att ni nu kan få lite vila!
STOR kram till er familj!!!

Anonym sa...

hej hitta din otroligt fina blogg just nu att en sådan liten krabat kan se så glad ut och ändå få gå igenom så mycket.

Marie-Louise sa...

Vilket härligt leende han har lilla honungspojken. Jag blir alldeles varm i kroppen av det där gulliga leendet.

Marianne sa...

Hej Pussgurksunge! Vad gör du nu för tiden? Har du ont i magen, eftersom mamma inte skrivit på länge? Sonen fick en värmeflaska i modernt format, kanske vi skulle skicka den till din lilla mage? Det hjälper för den här tanten när hon haft ont i magen.

Jättestor kram från Marianne

alla har lättheter sa...

vilken fin blogg du skriver. Jag blir mer tacksam till mitt liv när jag läser om din lilla honungspojke. Han har i alla fall den bästa mamman han kunde få och han är vacker, din honungspojke.
kram.
malene

Anonym sa...

Vilken underbart fin liten pojke ni har ! Vilka leenden, man bara storknar !!

Mia sa...

Jag läser din blogg med en tår i ögat, men inte av ledsamhet, utan av glädje. Din son är så fin, och jag tycker att du gör ett så bra jobb, och klarar av så mycket, du gör allt du kan för att ge honom det bästa som går att ge sitt barn, jag har också en liten son =)

Jag vet inte, men jag hoppas att du tar komentaren som en positiv komentar, och som en liten puch på vägen genom en lång jobbig underbar resa!

Make everyday a good day. sa...

Vilken fin blogg du skriver och såå go kille du har
Kram Linda

Mia sa...

Mycket kärlek till dig och din lille kämpe....

Malin sa...

Det går inte en dag utan att ni är i mitt hjärta och i mina tankar. Hoppas ni mår hyfsat och att våren kommer till staden! Kram!

Mia Johansson - babydjungeln.se sa...

Skönt med en bra dag! Hoppas att det kommer många fler nu direkt!

Önskar er det bästa!

LillaBarn sa...

Hoppas allt är bra med er, och att magen är bättre. Tänker på er ofta. Vi har varit sjuka här, både barnen och jag, men det är en lång historia. Det verkar som vi kommer hem till Sverige på snabbvisit snart, det är också en ganska lång historia så det kan jag ta nån annan dag. Skriver ett mejl iallafall när min mejl funkar... Kanske man kunde få komma och krama på det lilla underverket med det stora leendet?!!
Kram