tisdag 6 oktober 2009

Bloggupprop mot rasism

Tonårsmorsa upplever att rasism och främlingsfientlighet har fått ett större utrymme på sista tiden. Hon och Bloggvärldsbloggen uppmanar oss därför att delta i ett bloggupprop mot rasism. Det gör jag gärna. För det är så självklart! Alla människor är lika värda. Oavsett färg.

Röd och gul och vit och svart, gör det samma har han sagt.
Men inte rosa som i Rosa Bandet. Det gör skillnad.

Det kan du också göra, mot rasism eller bröstcancer.
Eller både och.

3 kommentarer:

Tonårsmorsa / Fatou sa...

Tusen tack för att du är med och sprider det här viktiga vidare! Både mot bröstcancer och mot rasism och främlingsfientlighet! ♥

Katinka sa...

Tack för den här påminnelsen, den behövs! Ska genast börja fila på ett inlägg i www.farmorsbloggen.se!
Apropå Rosa Bandet så finns det ett häftigt komplement som inte så många känner till. För andra året i rad nu man kan skaffa sig ett Digitalt Rosa Band. Det är ett klickbart brevmärke som man skickar med i alla sina mail. Det kostar bara 20:- att använda en hel månad. Köp det på www.digitalarosabandet.se

MrGreenankle sa...

Lägg till blåa bandet också! Samtidigt kanske du kan lägga till det gröna? Det är faktiskt mer folk som får prostatacancer än som får bröstcancer. Nu är det INTE så att jag är emot rosa bandet, men jag tycker att det är lite konstigt att blå bandet har hamnat lite i skymundan. Blå bandet samlar in 4 miljoner kr varje år, och jämfört med rosa bandets 40 miljoner så är det inte så mycket. Kanske är det så att du till och med skulle göra MER reklam för blåa bandet än för det rosa? Nu får du nog ett negativt intryck av mig (första gången jag kommenterar), men jag hoppas att du förstår vad jag menar.
Lycka till med din lilla randiga honungspojke! ♥