torsdag 3 september 2009

På rätt sida

Inatt klockan 04.40 vaknade jag av att Honungspojken fått glädjefnatt. Han låg där i mörkret bredvid mig och visste inte till sig av glädje. Kanske drömde han om nåt gott. Kanske vaknade han bara på rätt sida.

Hur jag än försökte söva honom så körde han på och skrattade med hela ansiktet åt mina misslyckade försök. Honungspojken hade bestämt sig för att det var morgon och då var det det.

Så nu har jag bestämt mig för att det är kväll. Efter en riktigt bra dag.



13 kommentarer:

Hemliga damen sa...

Åh, hurra för guldkornsdagar! Det gör mig glad att ni får ha dem att vila i.

åsa sa...

Han är sååå fin er lille honungspojke med sina goa "pusskinder" och om han tycker att ni sovit färdigt innan klockan halv fem, vad spelar det för roll..?
En riktig "sköning" är han!
Ha dé!/Kram

LillaBarn sa...

Vad härligt, underbara foton! Mina är inte på lika glatt humör när de vaknar så tidigt, inte jag heller för den delen... Max tycker i och för sig att dagen ska börja precis innan solen gått upp. Runt 5 på morgonen ungefär. Här lägger vi oss också tidigt på kvällarna för att orka med dessa tidiga morgnar!

Lillemor sa...

O,du lilla fina Honungspojken vad glad man blir när man ser ditt fina leende.
Vad härligt att vakna upp till en bra dag lite tidigt är det allt nog.

Önskar dig många glada dagar.
Kram Lillemor

Anonym sa...

Vilken liten sötnos!!!
//Mia

Anna sa...

Åh, hittade din blogg för ungefär en vecka sen och fastnade direkt, läste hela från början och grät och log om vartannat.
Log över all den kärlek du ger och får av din fantastiska Honungspojke (som dessutom är lika söt som honung!)och med den otroliga styrka du tar dig an livet.
Önskar er all lycka och vill bara tacka för att du delar med dig av allt.

Jenny i Kungsbacka sa...

Underbart att vakna till en glad o go liten kille, men det är klart om man fick välja så hade man kanske valt några timmar senare eller? Ge er fina lilla son en extra puss från mig! Läser er blogg dagligen. Massor av KRAMAR....

Anonym sa...

Gud vad man älskar honom!!
Puss mia (det är inte jag som skrivit ovan!!)

Lillian Olofsen sa...

Vilken vacker pojke!
Otroligt söt!

Anonym sa...

Så söt liten kille .Följer er blogg och tycker att du har en styrka av stål ,men kan man annat ? ens barn är det finnaste man har oavsett hur dom är.Lycka till och 1000 kramar till er alla.

Honungspojkens mamma sa...

Tack alla underbara ni! Ja, det finns sämre sätt att bli väckt på mitt i natten...

Anna: Vad roligt att du hittat hit och att du läst igenom hela bloggen...

KRAM till er!

Eva sa...

Det leendet ar som ren Manukahonung det :-) (en speciellt bra honung har i NZ) Kan man leverera nagot sa vackert halv 5 pa morgonen, ja da maste man vara en valdigt speciellt go manniska! Ge godingen en stor puss den goa kinden fran mig pa andra sidan :-)

Carina sa...

Hej hopp du lilla honungspojke,du hade verkligen bestämt att det var morgon men med det leendet kan man ju inte annat än le tillbaka,det är dom små glädjekornen man får ta vara på här i livet och detta är väl ett, man blir ju alldeles varm i hjärta.
Kram/Carina