måndag 6 april 2009

Det här med munskydd

Januari 2009

Veckan efter vi lämnade Neuropediatriska avdelningen åker vi tillbaka dit några gånger för provtagning och läkarsamtal. Med mig därifrån får jag nån slags smitta och åker på feber en vecka. Vi får höra att det går på avdelningen - både patienter och läkare är sjuka. Känns som att vi ska försöka undvika inläggningar så mycket som det bara går.

Jag är livrädd för att smitta Honungspojken, som är infektionskänslig, och jag går efter några dagar till Vårdcentralen för provtagning. Läkaren kollar. Ingen bakterie iallafall. Det är bara att hålla tummarna att Honungspojken klarar sig. Läkaren försöker hjälpa mig så gott hon kan. Hon går för att hämta ett munskydd som jag får med mig hem. Jag vet inte jag, men det här med munskydd känns lite väl sjukt! Vi har pratat om just det, om infektionsrisk och att vi inte vill isolera oss helt, även om det kanske skulle vara bra.

Vår lille kämpe klarar sig undan smitta.
Åtminstone för den här gången.

Inga kommentarer: