tisdag 12 maj 2009

Blogguppropet: Rädda Mammorna

Efter att ha läst Vimmelmammans uppmaning att engagera sig genom "Blogguppropet" så vill också jag vara med och stödja kampanjen Rädda Mammorna.

"Varje dag våldtas, stympas och dödas kvinnor i krigs- och konfliktområden. I dagens krig och konflikter används sexualiserat våld medvetet som vapen. Våldtagna kvinnor och flickor riskerar, förutom skador, oönskade graviditeter och förnedring."

Om du vill ge ett bidrag till Röda Korsets arbete för att skydda kvinnor och deras familjer kan du klicka längst ned på bannern bredvid.

2 kommentarer:

Marica sa...

Hej.
Jag har skrivit om din blogg i min blogg. Vore kul om du kom in och läste. Lånade även en bild på honungspojken. Jag hoppas det inte gjorde något. Annars så säg till bara så tar jag bort den direkt.

http://ventesimo.blogg.se/2009/may/honungspojken.html

Honungspojkens mamma sa...

Hej Marica. Vad vackert du skriver om Honungspojken i din blogg! (Det är helt okej med bilden, du har ju skrivit varifrån den kommer...)